Vanligt förekommande frågor

Kontakt
Enklast för dig är att maila oss/skicka meddelande från ditt konto. Vi svarar så fort vi kan, aldrig senare än 24h efter skickat mail.

När är det som bäst att kontakta oss?
För kortast svarstid är det bäst att skicka in din fråga till oss innan lunch, då får vi oftast iväg ett svar innan arbetsdagen är slut.

Priser på Eprime?
Våra priser uppdateras dagligen. Det tillkommer en fraktkostnad på 99kr inkl moms. 
Vill du läsa mer om våra fraktkostnader kan du göra det här

Hur kan jag betala?

Vi samarbetar med klarna för deras Checkout lösning. Tills dess att denna är uppe och igång sker betalning mot faktura. Vi tar alltid en kreditkontroll vid köp för att säkerställa din kreditvärdighet och vi tillsäger oss rätten att neka köp om vi inte anser dig kreditvärdig. Vi försöker alltid vara tillmötesgående och tar beslut från fall till fall. Ibland ber vi om en förskottsbetalning vid stora belopp för att säkerställa att du kan betala. 

Hur får jag min beställning och när? 
Lägger du din beställning innan 15.00 så hanteras beställningen samma dag, leverans sker vanligtvis 1-3 dagar efter beställning om varan finns i lager vid beställning. Du hämtar din beställning på ett post-ombud i ditt närområde.

Hur reklamerar jag. 

För att reklamera en vara till Eprime mailar du vår kundtjänst på kundservice@eprime.se. Vi kommer då sätta upp ett ärende åt dig och återkomma inom 24h med instruktioner samt ett ärendenummer. Produkten ska varan vara hos Eprime tillhanda inom 14 dagar från att ärendet har upprätts. Du står för kostnaden för returen och du ansvarar för varan till dess att den kommit till Eprime. Godkänns returen så återbetalas returfrakten till dig med beloppet för varan.

Säljaren rekommenderat dålig produkt?
Kontakta säljaren du talade med och berätta problemet. Kommer ni fram till att vi ska ta tillbaka produkten så kommer säljaren meddela oss på kundtjänst detta och vi skickar ut en retursedel till dig. Generellt måste produkten vara obruten och oanvänd för att vi ska bevilja återköp. Om säljaren har rekommenderat en felaktig produkt och du inte upptäckt detta innan du börjar använda produkten, finns alltid risken att vi inte godkänner återköpet här på kundtjänst. Vi har ju ingen koll på vad som är sagt, så kontakta alltid säljaren i första hand. Har vi givit felaktig information så erbjuder vi självklart alltid återköp alternativt hjälper dig att hitta en fördelaktig lösning på problemet.

Garanti
Garantier på våra produkter lämnas av tillverkaren. Det är alltså tillverkaren som har ansvar över att produkten du köpt uppfyller sin produktspecifikation. Garantier täcker fel som kan härledas tillbaka till tillverkningen av produkten i fabrik. Alltså fel som redan finns på produkten när du köpte den. Ibland upptäcker du felet direkt, i andra fall hinner du använda produkten innan felet uppenbarar sig.

Vem ska jag vända mig till för garantier?
Gäller det hårdvara så är tillverkaren som ansvarar för produkten och lämnar ut garanti. Det är då tillverkaren du ska kontakta för ett garantiärende. Vi på Eprime kan självklart hjälpa dig med rätt telefonnummer till rätt tillverkare, du hittar dom här. Vi rekommenderar alltid att man vänder sig direkt till tillverkaren då det ger snabbast svarstid och snabbast svar till dig.

Hur returnerar jag?
För att reklamera en vara till Eprime mailar du vår kundtjänst på kundservice@eprime.se. Vi kommer då sätta upp ett ärende åt dig och återkomma inom 24h med instruktioner samt ett ärendenummer. Produkten ska varan vara hos Eprime tillhanda inom 14 dagar från att ärendet har upprätts. Du står för kostnaden för returen och du ansvarar för varan till dess att den kommit till Eprime. Godkänns returen så återbetalas returfrakten till dig med beloppet för varan.

Var skickar jag min retur?
Du skickar din retur till oss på Eprime på adressen nedan. I dagsläget får du tyvärr själv stå för returen, men vid ett godkännande av den returnerade varan så betalar vi självklart ut detta beloppet till dig tillsammans med pengarna för produkten.

Returnera tung produkt?
Kontakta PostNord på telefonnummer 0771-33 33 10 och bokar upphämtning.

Kontakta support för en vara?
Supportnummer till varje tillverkare i vårt sortiment finner du här

Våra fraktkostnader hitta ni här